Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Školní družiny a školní vzdělávací programy
ŠŤASTNÁ, Alena
Práce se zaměřuje na školské zařízení zájmového vzdělávání - školní družinu. Cílem práce bylo vzájemně porovnat školní vzdělávací programy šesti školních družin, jaká je jejich kvalita a zda odpovídají legislativním požadavkům. Dále bylo zjišťováno, do jaké míry se odráží školní vzdělávací program školní družiny v rámci školního vzdělávacího programu základního vzdělávání příslušné školy.
Odlišnosti výchovných stylů rodičů s pedagogickým vzděláním a rodičů bez pedagogického vzdělání
Šimonová, Jindra ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Jeřábková, Michaela (oponent)
(česky) Návrh výzkumného pedagogického projektu se zabývá způsobem výchovy dětí v rodinách, kde má matka vysokoškolské pedagogické vzdělání a v rodinách, kde rodiče nemají pedagogické vzdělání nebo pedagogickou praxi. Práce se zaměřuje na zjištění rozdílů ve výchově dětí ve vybraných rodinách. Práce je členěna na dvě části. V teoretické části jsou definovány základní pojmy, charakteristika výchovy a výchovných stylů. Nejprve je práce zaměřena na problematiku výchovy z pohledu rodiny, následuje charakteristika učitele, jeho osobnosti, typologie vyučovacích stylů, pedagogické dovednosti a profesní kompetence. V empirické části je proveden vlastní kvalitativní výzkum. Klíčová slova (česky) výchova, rodina, vzdělávání, styly výchovy, respekt, trest, cíle výchovy, osobnost učitele
Výchova mládeže ve fotbalovém klubu Dukla Praha
ŠVEC, Martin
Hlavním výzkumným cílem této práce je zjistit, jak korespondují záměry činností fotbalového klubu Dukla Praha v oblasti výchovy mládeže s realitou. Teoretická část práce se zabývá edukačním prostředím v kontextu fotbalového klubu. Dále analýzou klubových dokumentů a rozhovorů s trenéry za účelem zjištění, jaké cíle výchovy tyto zdroje deklarují. Praktická část obsahuje výsledky pozorovaní výchovné reality a porovnání těchto výsledků s cíli výchovy, které byly klubem a trenéry deklarovány. Bylo zjištěno, že tyto cíle výchovy korespondují s pozorovanou realitou v plné míře. Klub preferuje osobnostní rozvoj hráčů a jejich radost ze hry před kladením přílišného důrazu na výsledek zápasu. Výchova mládeže v FK Dukla Praha staví na předpokladu, že pokud chce z jedinců vychovat dobré sportovce, musí zároveň vychovávat silné osobnosti.
Didaktická anylýza učebnic náboženství
Ležák, Lukáš ; Kolář, Pavel (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Závěr ABSTRAKT Cílem diplomové práce byla didaktická analýza učebnic náboženství a náboženské výchovy. Představil jsem i učebnici občanské výchovy a zahraniční příručku pro děti chystající se na přijetí prvního svatého přijímání. Práci jsem rozdělil na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsem se soustředil na vymezení předmětů náboženství a náboženská výchova dle ŠVP. Vysvětlil jsem, proč se věnuji římskokatolickému náboženství a jaké místo má tato výchova v našem současném školství. Představil jsem práci pedagoga, vychovatele, katechety, kteří formují děti v křesťanské výchově, která stojí na víře v Boha, ovšem je otevřená všem dětem bez předchozích náboženských zkušeností. Křesťanská výchova má své konkrétní cíle, za kterými žáci s pedagogem kráčejí. Nejdůležitějším cílem je udržení křesťanských postojů v dnešním technologicky vyspělém světě. Křesťanství je díky Ježíšovi dokonalým vzorem pro chování v mnoha životních situacích. Křesťanství nedává přesný návod na řešení situace, dává podněty k zamyšlení a ke zdárnému dokončení cesty. Nejrozšířenějším tématem teoretické části byla didaktická analýza učebnic. Definoval jsem učebnice z několika úhlů pohledu, popsal funkce a strukturu učebnice. I v dnešní technicky vyspělé době jsem bazíroval na využívání učebnic. Učebnice je nejdůležitější...
Role matek a otců v rodinné výchově
SEBEROVÁ, Dana
Práce se zabývá především postavením ženy a muže v současné rodinné výchově. Teoretická část je výsledkem analýzy teoretických zdrojů k dané problematice. Popisuje prostředí tradiční a současné rodiny, role matek a otců v tradiční a současné rodině, vztahy mezi rodiči a dětmi, jak rodiče působí na své děti v období jejich vývoje.Praktická část je zaměřena na partnerské dvojice, které vychovávají děti předškolního věku. Zkoumá, zda matka věnuje výchově více času než otec a zda pro děti znamená především ochranu a bezpečí. Otec pak v současné rodině plní úlohu toho, kdo vede ke kázni a poslušnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.